nowe zasady dotyczące cookies

W naszym serwisie wykorzystujemy pliki „cookies”. Używamy ich, aby wyświetlić Ci treści, które są dla Ciebie naistotniejsze.
Pliki te zapewniają optymalne działanie serwisu, jeśli jednak zechcesz zrezygnować z ich używania, możesz to zrobić w kazdej chwili.

dowiedz się więcej...
pl en
Potrzebujesz pomocy? Sprawdź może ktoś miał podobny problem, skorzystaj z wyszukiwarki.

Forum GotLink.pl » Aktualności GotLink.pl
Nowe limity subdomen w GotLink.pl

Dodano: 24-09-2013 01:14
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
Idąc w kierunku dalszego podnoszenia jakości systemu GotLink.pl postanowiliśmy pójść w kierunku dalszego obniżenia limitu subdomen rozpoczętego w 2011 roku. W związku z tym pkt 10 regulaminu rozpoczyna obowiązywać od 15 stycznia 2014 i przyjmuje postać:

System co do zasady akceptuje domeny główne serwisów o minimum site=10 a punktacja subdomen różni się od standardowej i podlega redukcji nawet o 90% - za każdą subdomenę cięcie 10% (np. za 3 subdomeny cięcie wynosi 30% dla każdej z nich).

...z tym że:
- 0 subdomen dopiero od 1 marca 2014.
Dodano: 30-11-2013 19:05
neon103
Zarejestrowany: 27-07-2008
Od dnia 22 listopada prowadzę mały test. Do domeny nie prowadzą żadne linki stałe, jedynie Gotlink.pl i pozycje są według mnie bardzo dobre.

http://s6.ifotos.pl/img/tabelkafo_nqanpha.jpg

Popieram podnoszenie jakości Gotlink.pl i jestem za obniżeniem subdomen.
Dodano: 30-11-2013 23:14
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
ja byłbym nawet za całkowitą likwidacją subdomen. ważne jest też to aby na witrynach było jak najmniej linków wychodzących - optymalna liczba to 3.
Dodano: 03-12-2013 08:22
punkty24h
Zarejestrowany: 03-01-2011
Ja też jestem zwolennikiem jeszcze większego ograniczenia subdomen, a najlepiej zupełnego ich wyklucza.

Na subdomenach bardzo rzadko są spotykane poważne serwisy i nie mówię o SWLach, ale o całym Internecie. Jeśli widzę, że strona dostała filtr to właśnie na pierwszy ogień idą subdomeny, które najłatwiej rozpoznać.

W moim odczuciu w 1 czerwca limit powinien wynosić 0 subdomen. Może warto byłoby zrobić ankietę wśród użytkowników Gotlinka, które zmiany uznają za najistotniejsze.
Dodano: 04-12-2013 12:34
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
Również jestem za całkowitym zlikwidowaniem subdomen.
Dodano: 04-12-2013 16:37
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
http://www.editer.pl/fotka/b19185d9e4915efbf452dd2b166a8d32_1.jpg

Proszę od razu sugerować jak to rozłożyć w czasie... np:

wariant 1:
- luty 2 subdomeny
- kwiecień 1 subdomena
- czerwiec 0 subdomen

warinat 2:
- styczen 2 subdomeny
- luty 1 subdomena
- marzec 0 subdomen

lub inne proponowane...
Dodano: 04-12-2013 21:48
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
wariant 2
Dodano: 05-12-2013 12:37
boskikiler
Zarejestrowany: 25-08-2008
wariant1
Dodano: 07-12-2013 13:58
punkty24h
Zarejestrowany: 03-01-2011
Nie jest tajemnicą, że Ci, którzy nie opierają zaplecza na subdomenach chcą ich likwidacji, a drugiej stronie jest to nie na rękę.

Osobiście jako producent jestem za Wariantem 2, a jako osoba pozycjonująca jestem gotowy płacić wyższe stawki za lepszej jakości linki zamieszczone wyłącznie z domen głównych... czyli też Wariant 2. Wiem, wiem, że oddałem dwa głosy :)

Warto byłoby jednak poznać opinie kilku większych klientów, a nie samych producentów.
Dodano: 08-12-2013 00:43
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
jeśli mowa już o producentach to warto pomyśleć o produkcji wartościowych zaplecz (mała ilość linków wychodzących + domeny bez subdomen), niestety rynek idzie do przodu, albo poprawimy jakość tego systemu wszyscy razem wspólnymi siłami albo za niedługo nie będzie opłacało się kupować tu punktów i stracą i klienci i producenci.

to już nie są te czasy ktore były kiedyś.
Dodano: 12-12-2013 12:12
elsajko
Zarejestrowany: 10-05-2009
wariant 1:)
Plus zostawienie 1 subdomeny...
Dodano: 13-12-2013 09:48
eddy
Zarejestrowany: 28-07-2008
1 subdomena powinna być, bo np. ja mam strony, które posiadają subdomenę jako osobną kategorię serwisu. Wystarczy popatrzeć na dużych graczy, że mają bardzo dużo subodmen i nie mają problemów z tym. Dziwne, że akurat pozycjonerzy tak, a szczególnie nabijacze punktów. :-]

Dodam, że mówię o strona dla ludzi, a nie zapleczówkach. Kreatorzy punktów stawiają wygenerowany spamik i jest im obojętne, jak to postawią (czy na subdomenie, czy nie).
Poza tym tak radykalne podejście do tematu może zachęcić wiele osób do przejścia do konkurencji, która nie ma takich wymogów i w ten sposób Gotlink straci podwójnie. Z jednej strony podbije konkurencji statystyki, a z drugiej system straci, bo subdomeny mają wpływ na moc strony głównej i linki konkurencji mogą zaszkodzić Gotlinowi.

PS. Jedna z moich stron ma 2 subdomeny: wersja angielska i forum. Chyba właśnie po to istnieje coś takiego jak subdomena, prawda?
Dodano: 16-12-2013 01:59
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
Aktualizacja pierwszego postu - na ten moment nie rozstrzyga ona czy od 15 lutego system nie powinien przyjmować subdomen czy powinien lecz z zapisaną redukcją punktacji w stosunku do domen głównych zależną od ilości subdomen - wydaje się że najbliższy miesiąc jest to czas w którym warto przedstawiać argumenty z każdej ze stron gdyż osobiście widzę w każdym rozwiązaniu plusy i minusy.

Plus - całkowitej blokady subdomen:
- jest nadwyżka punktów która wyniszcza mniej stabilnych dostawców więc w tym momencie okazją jest podwyższenie kryteriów systemu które spowodują w najbliższym czasie likwidację podaży i to nie kosztem kupujących (obecnie kupują taniej lecz w dłuższej perspektywie wyniszczenie podaży spowoduje ponoszenie większych kosztów przez kupujących);
- postrzeganie systemu jako najbardziej wartościowego spośród rotacyjnych swli - nie tylko ze względu na ilości linków wychodzących z zasobów systemowych, małych paczek z linkami ale również z całkowitego braku subdomen;
- pośrednio zwiększenie mocy wynikające prawdopodobnie z tego iż linki prowadzące z różnych domen głównych mają większą wartość niż pochodzące z domeny głównej i subdomen tej domeny;
- niższe ryzyko kar ze strony google dla promowanych domen - subdomeny nigdy nie będą tak samo dobrze postrzegane jak domeny główne jeśli chodzi o źródła linków skąd one pochodzą przy ręcznej moderacji...

Minus - całkowitej blokady subdomen:
- nie jest przesądzone że limit 1 subdomeny gwałtownie wpływałby na spadek mocy zasobów systemowych w stosunku do zasobów składających się tylko z domen głównych;
- odpływ klientów dla których nie liczy się jakość lecz byle link do konkurencji.
Dodano: 23-12-2013 11:02
elsajko
Zarejestrowany: 10-05-2009
Trochę się rozpiszę:)
Powiem, tak od wielu miesięcy robicie akcje z tym podnoszeniem wymogów dla serwisów w systemie, a prawda jest taka że w tym samym czasie zaczęły lecieć ceny na łeb na szyję, zaczął się też odpływ domen i trwa nadal, mimo przejściowych wahań.
Przy każdym zaostrzeniu limitów piszecie ze dzięki temu wzrosną ceny, a jest odwrotnie.
Ja sam daję niskie, bo nie będę dumnie trzymał 70 zł za 100k co jeszcze na początku roku było normą, jak pojawia się mnóstwo nowych dostawców co zbijają ceny, a większości klientów w tym przypadku nie obchodzą gwiazdki, jak widzą różnicę kilkudziesięciu złotych.
Ok, dzięki tym zmianom zyskaliście trochę tych świeżaków, co za góra rok znikną z sytemu jak ceny zejdą poniżej 10 zł a im wygasną domeny które wzięli z darmowej promocji.
System był najbardziej wartościowy jak były ipki na wyłączność, wtedy inwestowałem w zaplecza na 10 seohostingach, a inni pewnie w jeszcze większą ilość, teraz wrzucam coraz więcej na jeden ip, bo mi się to najbardziej opłaca. Dzięki temu system jest bardziej wartościowy? Wątpię. Wtedy było zapewnione zróżnicowanie ip, dnsów, hostingów.
Rozumiem zmianę z PR, bo Google ma go nie aktualizować. Ale np. te subdomeny, zobaczycie w połowie przyszłego roku najwcześniej, ilość domen spadnie radykalnie. Bo jak wielu zauważa, nie będzie się opłacało kupowanie domeny tylko pod gotlinka, przy obecnej punktacji koszt przedłużenia zwróci się po wielu miesiącach, jeśli w ogóle (jedyny wyjątek to domeny IDN ale Google je traktuje gorzej właśnie dlatego że są tanie). Więc zostaną tylko takie głównie i kolejny strzał w kolano...
Zrobiliście deregulację rynku:) Nawpuszczaliśćie nowicjuszy którzy długo miejsca nie zagrzeją, bo sami tak zaniżają ceny że się z rynku wyeliminują po góra roku.
Czy zyskują na tym, klienci, poza niskimi cenami? Mają linki na mniejszej ilości serwisów, postawionych na mniejszej ilości IP, na domenach bez historii, niedługo głównie na IDN.
Dodano: 23-12-2013 16:16
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
Witaj,

Oto właśnie chodzi żeby dużo pisać - jest to lepsze niż nic nie pisanie gdyż wtedy można wyjaśnić wątpliwości i w tym momencie właśnie to zrobię.

Odnośnie IP - obniżyła się punktacja za IP, ale również obniżyła się punktacja dla TLD, funkcjonalnych, regionalek, PR - tym samym realny spadek wynagrodzenia za IP jest o wiele niższy a niżeli mogłoby się wydawać bo jeśli następuje redukcja dla większości parametrów to realnie wynagrodzenie dla jednego z nich wcale się nie obniża - więc opłacalność danego bonusu nie jest wcale niższa niż rok temu.

Odnośnie subdomen - jak już padały wcześniej argumenty to subdomeny przy ręcznie nakładanych filtrach nie pomagają promowanym stronom - nie bez powodu większość dobrych systemów już zrezygnowała z subdomen.

Odnośnie ceny - w ciągu roku ilość userów promujących domeny spadła o 3/4 właśnie o tyle obniżając popyt na punkty. Gdyby nie przeliczenie wartości bonusów na niższe poziomy to cena punktów wynosiłaby obecnie około 5zł zamiast 20zł. Spadek ceny wynika z nadwyżek podaży pochodzącej chociażby z subdomen których za kilka miesięcy już nie będzie co pozwoli dopasować podaż punktów do popytu. Należy również pamiętać że redukcja punktacji o 50% spowodowała wzrost ilości pobrań o 100% - czyli realnie zarówno sprzedający jak i kupujący ani nie zyskali ani nie stracili. Dopiero redukcja subdomen mogłaby realnie wpłynąć na realne zdjęcie podaży i wzrost cen lecz i wtedy zapewne albo nastąpi kolejne zwiększenie liczby pobrań przez obniżkę kosztu pobrania lub nastąpi zwiększenie punktacji podstawowej aby ceny pozostały na obecnym poziomie aby sprzedawcy uzyskali więcej punktów. W tej kwestii prawda jest taka że punktację można przesuwać z koszyka do koszyka, nie da się jej zwiększyć bądź zmniejszyć bez wpływu na koszt pobrania i cenę. Jeśli punktów będzie więcej to ceny spadną a koszt pobrania wzrośnie, jeśli punktów będzie mniej to ceny wzrosną ale i koszt pobrania spadnie. Cokolwiek się zmienia w punktacji to zmienia się jedynie relacja pomiędzy kupującym a sprzedającym w kwestii wartości towaru. W temacie subdomen zmiana ma być jak najbardziej jakościowa bo to najważniejszy czynnik w okresie filtrowania promowanych domen a ich promowanie z subdomen nie służy promującym. Nie robiąc przeliczeń bonusów nie sądzę aby ktoś był bardziej zadowolony z ceny 5zł niż obecnych 20zł - gdyby zależało tylko na podniesieniu ceny wystarczyłoby jedynie zdjąć nadwyżkę punktów z jednych bonusów i nie przekładać ich na drugie - ale takie działania są krótkotrwałe i nie powodowałyby że na dzień dzisiejszy sprzedawcy sprzedają ponad 150mln pkt.
Dodano: 27-12-2013 11:43
eddy
Zarejestrowany: 28-07-2008
"Odnośnie subdomen - jak już padały wcześniej argumenty to subdomeny przy ręcznie nakładanych filtrach nie pomagają promowanym stronom - nie bez powodu większość dobrych systemów już zrezygnowała z subdomen."
Co z tego, że Gotlink nie przyjmie subdomen, skoro inni to robią i zarobkowy twórca spamstronek i tak wrzuci 10 subdomen do konkurencji?
Dodano: 28-12-2013 20:44
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
jak widać polak potrafi i poradzi sobię nawet z subdomenami, proponuje skupić się maksymalnie na linkach wychodzących, im mniej tym lepiej i tutaj można już ograniczyć punktację dla stron ktore umieszczają farmy linków.

optymalna liczba to max 3 linki na stronę.
dobrze by było aby skrypt golinka sprawdzał w całości umieszczone linki na danej stronie (nie tylko te linki z golinka)

jeśli ktoś produkuje "spamstronki" tylko po to aby zarobić na punktach- czyli idzie na ilość nie na jakość, owszem niech przechodzi do konkurencji.

osoboście chciałbym aby gotlink był najsilniejszym systemem do pozycjonowania.
Dodano: 28-12-2013 23:27
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
Bardzo dużo zmian więc efektywność powinna być skokowa:
- wydłużenie czasu emisji linków do 60h
- redukcja liczby subdomen
- obniżenie limitu dla linkout, bardzo gwałtowne bo z 14 wychodzących do obecnie 9 a od 15 lutego do 8.

Ten ostatni czynnik na który zwracasz uwagę powinien być najistotniejszy gdyż moc będzie się rozkłada na max 8 linków a nie 14 - oczywiście wiele stron już obecnie emituje tylko 5 systemowych. Nie bez znaczenia powinien być czas emisji linków.
Dodano: 29-12-2013 11:18
slaveh
Zarejestrowany: 16-09-2008
ale wiele osob dodaje na stronę wiele systemów i np z gotlinka 5 linków z innego systemu 5 linków i jeszcze z innego 5 co daje np 15 linków. liczycie wszsytkie wychodzące linki na stronie?
Dodano: 29-12-2013 17:01
GLA
Zarejestrowany: 26-06-2008
Wszystkie wychodzące muszą być liczone bo inaczej to oszukiwanie samego siebie - każdy link więcej odbiera moc wcześniejszym. Jak duża to różnica będzie należy porównać z innymi systemami które bez przymrużenia oka akceptują drugie tyle linków co GotLink.pl

Korzystając z dużych zasobów systemowych stwierdziliśmy po głosach największych użytkowników że podstawą jest skondensowana jakość - najniższa na rynku swli ilość akceptowanych linkout (GotLink.pl i SeoMatik.pl) wraz ze zmianami odnośnie subdomen oraz 60h emisja linków jest tym za co promujący będą gotowi chętnie zapłacić tym bardziej że drugiego slw'a nawet o zbliżonych kryteriach próżno szukać.

EDIT:
Od 15 stycznia 2014 - 2 subdomeny.
Aby móc pisać na forum należy się zalogować.
1 2